Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 00:47 #132197

Zapomniany projekt, o którym wspomniał mk1992 na bytomskim.pl i MephiR na SkyscraperCity,com pt.: "Zintegrowane połączenie Aglomeracji Górnośląskiej z MPL Katowice" zawierał założenie utworzenia na Rozbarku centrum przesiadkowego dla tras kolejowych prowadzących z Gliwic i z Tychów oraz Katowic do lotniska w Pyrzowicach. Dworzec zintegrowany to taki, na którym pasażerowie mogliby przesiadać się z jednego środka transportu na drugi. - Na przykład z autobusu lub tramwaju na pociąg lub z jednego pociągu na drugi. Dworzec miałby stanąć na Rozbarku, między obwodnicą prowadzącą do Piekar Śląskich a ulicą Chorzowską. Działka ma 0,35 ha powierzchni. Leży na trasie przejazdu autobusów komunikacji krajowej i międzynarodowej oraz tramwajów linii Bytom - Katowice. Miasto Bytom zleciło przygotowanie projektu Zintegrowane połączenie Aglomeracji Górnośląskiej z MPL Katowice - głównym jego celem było ustalenie przebiegu linii oraz umiejscowienie przystanku na terenie miasta Bytomia. Projekt jest już gotowy. Stworzyli go specjaliści z Politechniki Śląskiej.



Trasa połączenia kolejowego z Katowic do lotniska w Pyrzowicach przebiegałaby częściowo po istniejącej infrastrukturze kolejowej (odcinek Katowice - Chorzów Batory - Bytom), a częściowo nowym śladem. Odcinek Katowice - Chorzów Batory - Bytom biegłby po istniejących liniach PKP z wariantem wyprostowania trasy na odcinku Chorzów Batory - Bytom, gdzie trasa przebiega nowym śladem po terenach kolei przemysłowych. Odcinek Bytom - Pyrzowice przebiega nowym śladem usytuowanym po zachodniej stronie autostrady. W Pyrzowicach nowa linia łączy się z linią kolejową nr 182 Zawiercie - Tarnowskie Góry. Długość linii to około 38 km. Planowane są przystanki:
-Katowice Załęże
-Chorzów Batory
-Chorzów ul. 3-go Maja
-Bytom Rozbark
-Piekary Śląskie
-Pyrzowice Lotnisko
Zakłada się, że projektowana linia będzie dwutorowa i zelektryfikowana. Umowa zakłada opracowanie i porównanie dwóch opcji budowy połączenia jako linii o prędkości konstrukcyjnej 160 i 120 km/h.


Zintegorowane centrum przesiadkowe - prezentacja (kliknij tutaj)

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 13:58 #132218

Piękna wizja "szklanych domów" za ogromne pieniądze... Ja wciąż mam nadzieję, że jeśli dojdzie do uruchomienia linii do Pyrzowic to poprzez modernizację linii 131 Bytom - Tarnowskie Góry i odbudowę odcinka linii 182 na odcinku Tarnowskie Góry - Pyrzowice. Zamiast budować nowy dworzec lepiej wyremontować obecny. Taki wariant trasy byłby na pewno o wiele tańszy niż budowa wszystkiego od zera. Zaraz pewnie ktoś napisze, że wówczas czas przejazdu będzie dłuższy, owszem będzie, ale pociągi te mają służyć wszystkim mieszkańcom okolicznych miast a nie tylko pasażerom lotniska.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 14:46 #132220

Popieram w 100%. Najpierw sprawna kolej metropolitalna a dopiero w ramach tego połączenie miasteczka Katowice z lotniskiem

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 15:28 #132222

Budowa centrum przesiadkowego na Rozbarku zupełnie zmarginalizuje dworzec główny. Nie o to nam chodzi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 17:37 #132223

Pozostaje jeszcze kwestia całej idei na centrum przesiadkowego na Rozbarku. Jaki to ma mieć głębszy sens, gdy praktycznie wszystkie linie autobusowe dojeżdżają dziś do pl. Wolskiego a nie na Rozbark?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 21:11 #132225

Wiedzą o tym wszyscy którzy mieszkają w Bytomiu i logicznie myślą. Szkoda, że do tej grupy nie należą politycy :(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 21:17 #132227

Politycy poprzedniej ekipy. Obecna chyba nie zabrała jeszcze głosu w tej sprawie. Mam nadzieję, że zgodzi się z naszymi, sensownymi argumentami.

Politycy poprzedniej ekipy chcieli marginalizując dworzec główny przekształcić go jednocześnie w Centrum Handlowe typu drive in. To też bardzo głupi pomysł.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/17 21:43 #132228

A może prawda jest smutniejsza- na kolei postawiono krzyżyk. Będą rozwijały się tylko głównie linie między największymi miastami z pięknymi dworcami i pociągami podobnymi do "pędolino". Reszta skazana jest tylko na marną egzystencję albo i likwidację.
Linia z Pyrzowic to potencjalnie zyskowna trasa, jawiąca się jako źródło dochodów. Ktoś mógł przeprowadzić rachunek zysków i strat i dojść do wniosku że dworzec w Bytomiu potrzebny jest jej jak kwiatek do kożucha.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/18 08:15 #132231

Dworzec przy Chorzowskiej nie powstanie ponieważ są za małe promienie skrętu jeżeli chodzi o linię na lotnisko Katowice Pyrzowice. Linia ta jest projektowana na większe prędkości.
Nie wyobrażam sobie żeby powstał jeden dworzec (zintegrowany) na Chorzowskiej i drugi (przystanek) oddalony 1km który będzie obsługiwał linię Katowice-Pyrzowice

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/18 12:44 #132238

Linia z Pyrzowic to potencjalnie zyskowna trasa, jawiąca się jako źródło dochodów. Ktoś mógł przeprowadzić rachunek zysków i strat i dojść do wniosku że dworzec w Bytomiu potrzebny jest jej jak kwiatek do kożucha.


Linia do Pyrzowic w takim kształcie, czyli przez Rozbark , raczej będzie bardzo mało dochodowa, ale politycy brną w nią dalej. Przykłady innych lotnisk w Polsce, które mają linie kolejowe są najlepszym potwierdzeniem ,że powinniśmy zrezygnować z budowy kolei na lotnisko poprzez obrzeża miast i pola , ale poprowadzić tak linię , aby mogła zabrać po drodze jak największa ilość pasażerów z ruchu lokalnego, wtedy podniesiemy rentowność połączenia, i nie wywalimy pieniędzy w błoto, taką możliwość tylko daje puszczenie pociągu przez Bytom Główny, centrum Radzionkowa i TG, ewentualnie dalej linią 182, do Zawiercia i dalej CMK, przez Sosnowiec do Katowic,i odwrotnie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/18 13:15 #132239

Hehe, najlepsze jest to, że ta wizualka nie obejmuje tramwaju, który przecież tamtędy przebiega ;).

A co do kolei na Śląsku to mówienie o przejęciu ruchu lokalnego to dość irracjonalny argument- zważywszy na to, że nie ma ciągle jednego biletu na kolej i KM. Ten temat musi być w końcu ruszony i doczekać się realizacji- inaczej żadna linia kolejowa na Śląsku- oprócz tych, gdzie są obsługiwane inne kierunki krajowe poza województwo nie ma tak naprawdę sensu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/18 14:03 #132240

Na miejscu tramwaju jest parking na tym rysunku co ma być niby wizualizacją a wygląda jakby był narysowany w paincie :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/18 14:06 #132241

Przejęcie pasażerów z ruchu lokalnego, na owej linii do Pyrzowic, to podstawa rentowności tej linii.
Już dziś na trasie Lubliniec-Katowice jeżdżą pociągi, przejęcie tych pasażerów, jadących z Lublińca i do Lublińca , i dokoptowanie ich do linii lotniskowej, jest naturalne,i realne.
Kolejne przejęcie pasażerów z ruchu lokalnego (TG-Bytom Katowice), którzy dziś jeżdżą autobusami, może się udać , poprzez modernizację linii kolejowej, co za tym idzie, krótszy czas przejazdu, częstsze kursy pociągów, modernizacja dworców, na i bardzo ważna rzecz , aby w końcu zrobić wspólny bilet na PKM i kolej w aglomeracji (patrz także linia na lotnisko)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/18 21:59 #132252

Przejęcie pasażerów z ruchu lokalnego, na owej linii do Pyrzowic, to podstawa rentowności tej linii.


Ale jest tu i tak jedna zagwozdka- jakby ta linia nie biegła to na stacjach węzłowych może powstać konflikt. Jak ktoś był w Krakowie to wie, że pociągi z Balic nie jeżdżą do Tarnowa i Wieliczki. Zatem prowadzenie ruchu przez TG,albo przez Zawiercie musiałoby się odbywać z przesiadką- albo dla pasażerów z lotniska, albo dla tych z innych kierunków. Bo tak naprawdę nie jest realne zwiększenie oferty o kolejne 10 kursów przez linię tarnogórską- ciężko byłoby potem dopasować przesiadki np. w kierunku Lubliniec- Lotnisko.
Szynobus na trasie TG- lotnisko jest bez sensu. Szynobus na trasie z Katowic do TG i dalej na lotnisko zastępujący pociągi do Lublińca będzie za mały i też bez sensu.
Najlepiej byłoby więc zrobić coś innego- zacząć od integrowania taryfy, a potem jak już uda się zrobić pociągi z TG do Katowic co 30 min to już naprawdę wsie rawno dokąd kolejne kursy pojadą. Choćby jeden z tych 2 na godzinę miał lecieć do Lublińca, a drugi na lotnisko, to takie rozwiązanie ma sens. Przy 8 kursach na dobę dzielenie włosa na czworo jest totalnie bez sensu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dworzec zintegrowany na Rozbarku 2013/08/18 23:50 #132255

Przejęcie pasażerów z ruchu lokalnego, na owej linii do Pyrzowic, to podstawa rentowności tej linii.


Ale jest tu i tak jedna zagwozdka- jakby ta linia nie biegła to na stacjach węzłowych może powstać konflikt. Jak ktoś był w Krakowie to wie, że pociągi z Balic nie jeżdżą do Tarnowa i Wieliczki. Zatem prowadzenie ruchu przez TG,albo przez Zawiercie musiałoby się odbywać z przesiadką- albo dla pasażerów z lotniska, albo dla tych z innych kierunków. Bo tak naprawdę nie jest realne zwiększenie oferty o kolejne 10 kursów przez linię tarnogórską- ciężko byłoby potem dopasować przesiadki np. w kierunku Lubliniec- Lotnisko.
Szynobus na trasie TG- lotnisko jest bez sensu. Szynobus na trasie z Katowic do TG i dalej na lotnisko zastępujący pociągi do Lublińca będzie za mały i też bez sensu.
Najlepiej byłoby więc zrobić coś innego- zacząć od integrowania taryfy, a potem jak już uda się zrobić pociągi z TG do Katowic co 30 min to już naprawdę wsie rawno dokąd kolejne kursy pojadą. Choćby jeden z tych 2 na godzinę miał lecieć do Lublińca, a drugi na lotnisko, to takie rozwiązanie ma sens. Przy 8 kursach na dobę dzielenie włosa na czworo jest totalnie bez sensu.


Powinien być bezpośredni pociąg ,z Katowic przez TG na lotnisko.
Dzisiejszy pociąg z Lublińca dojeżdżałby do TG (koniec biegu), tam przesiadka ludzi, na pociąg , który przyjeżdża z lotniska i jedzie do Katowic.
Kiedyś węglówką jeździło dużo więcej pociągów , więc odpowiednią przepustowość można osiągnąć poprzez modernizację tej linii kolejowej ,coś tam zaczyna się dziać , jest remont jednego toru + jakiejś tam infrastruktury towarzyszącej tej linii, ale moim zdaniem to ciągle mało, puszczenie tą linia pociągu na lotnisko, wymusiłoby rewitalizację tego odcinka linii nr 131 , co by nas bardzo ucieszyło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone
?> hacklink al hack forum organik hit kayseri escort ultrabethd filmbenimbahisbullbahisstarzbetrüyabetmeybetpumabetyakabetmasterbettingultrabet güncel giriştipobet girişbetlike girişonwin girişcasinolevantcasinolevantz librarymagnet sıva üstü ray spotwww.sonnalp.net casino sitelericasino siteleri 2025bonus verendeneme bonusu veren siteler 2025deneme bonusu ccprize.orgpccab.com denem bonusu veren sitelerdeneme bonusu lesberceaux.comonwin girişonwinbeylikdüzü escortonwin girişmonobahisdeneme bonusu veren sitelermarsbahis girişhttps://www.vozoldiyari.com/ıqosbetmatik girişdeneme bonusu (yeni)makrobetfilm izlegamdom girişLejyon Miningdevlet ödemelerirulet tahmin programı alsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comomeglanakitbahisfixbettiktok downloadertubidyperabetbetlike girişgrandpashabetsnaptwitterjojobetalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comalsklfadskfgnlsadk.comcasibom girişSakarya escortSakarya escortbetpark girişkolaybet girişmavi betiqoscanlı casino siteleriAlev casino girişterea sigaraheets sigaraMp3 Juiceklinik kecantikan tangerangtubidy mp3 downloadsoundcloud mp3free porn full filmultrabetmostbetcasino şansdiziwatchmacrobethd film izlegrandpashabetdeneme bonusu veren sitelerultrabetelektronik sigaraonwinadana avukat bürosu토토사이트şans casinoankara nakliyatGanobetpusulabetmostbetcasinolevantsahabetbetbinance güncel girişntvsporbet güncel girişbahislife güncel girişbahistek güncel girişvertabet güncel girişpekinbet güncel girişciprobet güncel girişlogobahis güncel girişprimebahisGalabetpadişahbetataşehir korsan taksiStake Türkiyecasibomescort kuşadasıcasilot güncelcasinoport girişetabet güncelterea sigarapadişahbetcasibombets10casibom girişbets10pornşanscasino girişcasino şans girişşans casino kayıtcasinolevantjojobetcasibom 897.compusulabetpusulabetjojobetmarsbahisCasibom Girişnakitbahisdeneme bonusu verenizmir temizlik şirketleripepcasino girişofansifbet girişgrandoperabet girişjackbom girişlagoncasino girişdiesbet girişcasinoroys girişruabet girişjojobetEsenyurt EscortHerabet girişGrandbetting girişGonebet girişBovbet girişSovabet girişbalinabet girişPortbet girişMorebet girişSlotpin girişdeneme bonusu verenSlot OyunlarıjojobetAkulabet girişBetnis girişEpikbahis girişBambaslot girişOlipsbet girişMersobahis girişBetlivo girişZerabet girişLimrabet girişdeneme bonusu verenonwin girişesenyurt escortizmit escortlidodeneme bonusu veren siteler 1xbet giriş1xbetBahisal1xbetdeneme bonusu veren sitelerartemisbetVipparkbahismore girişibizabet girişbetper girişEnbetbircasino girişzegnabet girişaltaybetrulobet girişkavbetbets10 güncel adresholiganbetholiganbet girişbetcupAtaşehir Escortcasinoplus girişnisbar girişpegasusbet girişnapolibet girişcashwin girişmerkezbahis girişbetvast girişcasibom girişbetoffice girişholiganbetjojobet1xbet güncel1xbet giriş1windeneme bonusu veren sitelermatbetartemisbetvaycasino툰코 웹툰bettiltrokubetligobetotobetcasinometropolpiabetRomabetdeneme bonusu veren sitelerıqosbetgarantiSoft2bet deneme bonusudeneme bonusudeneme bonusuMarsbahis 463savabet girişsavabet girişsavabet girişsavabet girişGanobet Girişmarsbahiscasibomcasibom girişextrabetBetgarantiBetparkultrabetDelta Executorgrandpashabetyatırımsız deneme bonusu veren bahis siteleri güvenilir bahis siteleri bonus veren siteler hoşgeldin bonus favoribahiscasibom giriştempobetgobahisonbahisjokerbetbahiscombetebetbetkanyondumanbettipobetartemisbetbetciokralbetmarkajbetromabetmatbetsahabetonwinmarsbahisholiganbetgrandpashabetotobetmeritkingmeritbetmavibetmadridbetbetturkeyzbahisultrabetfixbetkralbetkulisbetrestbettipobettrendbetbeywin girişRakewin girişextrabetmavibetimajbet girişimajbet güncelmarsbahismavibet girişmavibet girişmavibetimajbet girişholiganbetpusulabetpusulabetfixbettipobetligobetbetwoonbycasinosetrabetonwindamabetsahabet girişgiftcardmall/mygiftİstanbul Escortzbahissweet bonanzatipobettipobet giriştipobetbetturkeybetturkeybetturkey girişsahabetEtimesgut escortcasibomaviatorsahabetiqosmilanobetwww.giftcardmall.com/mygiftwww.giftcardmall.com/mygiftwww.giftcardmall.com/mygiftwww.giftcardmall.com/mygiftwww.giftcardmall.com/mygiftwww.giftcardmall.com/mygiftgoldenbahismarsbahismadridbetholiganbetgrandpashabetbetturkeybets10nakitbahistipobetultrabetmariobetOnwinpusulabettempobetmarsbahis giriş marsbahis bonus marsbahis yeni siteinstagram ban servicessupertotobetsahabetbycasinozbahiszbahissahabet6jojobetjojobet1000xbet güncel giriş1000xbet giriş 1000xbet güncel adresbahsegelbetebetfixbetkralbettipobetmilanobetjojobetcashwinelitbahistrbetrbethayalbahisasholiganbetenobahisenobahispusulabetaresbetartemisbetbahiscomdinamobetkulisbetlunabet