Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/19 17:45 #158250

Stare bytomskie tramwaje – chyba nie było takiego wątku (? - jak był to się przeniesie)

Podczas prac modernizacyjnych na ul. Katowickiej (róg Jagielońskiej) odsłonięto fragment torowiska, jak mi się wydaje "wąskiego toru" (?)






Widać także fragment bruku ułożonego według zupełnie innych norm niż obecnie.


To miejsce na starej fotce (tam gdzie stoi drugi tramwaj):




Ponadto uważam, że należy przywrócić starą wersję forum!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/19 19:34 #158254

Bruk piękny, jakby wycięty laserowo :) A koło mnie na nowym chodniku już się porobiły nierówności i niektóre kostki się ruszają.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/19 20:54 #158259

Piękne zdjęcie, piękna pocztówka. Bardzo ciekawe spojrzenie na ul. Jagiellońską i Katowicką, z okresu gdy nic nikomu nie groziło... Nazizm, komunizm, socjalizm, głupota (czyli tym, którym się wydaje, że na wszystko mają odpowiedź, najczęściej wg. własnego widzi mi się)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/20 11:30 #158289

Stare bytomskie tramwaje – chyba nie było takiego wątku (? - jak był to się przeniesie)

Podczas prac modernizacyjnych na ul. Katowickiej (róg Jagielońskiej) odsłonięto fragment torowiska, jak mi się wydaje "wąskiego toru" (?)


Tak, wąski, 785 mm.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/20 12:06 #158290

A ja ponadto "ponadto" uważam, że należy przywrócić takie krótkie nieopływowe tramwaje jeżdżące często i gęsto po śródmieściu, mające często przystanki. Ale polityka KZK GOP jest taka, żeby zamiast krótszych tramwajów co 5 minut puszczać długie masowce co 20 minut. Nawet ostatnio przystanki i torowiska przebudowywano na potrzeby długich masowców - dużo uciążliwych barierek się przy tym pojawiło (np. na placu Kruczkowskiego i na skrzyżowaniu Powst. Wawskich + Moniuszki).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/20 20:20 #158311

Jakby tak przywrócić taką kostkę w tym miejscu, cudnie by było : D @Ratnik - i tak się trzeba cieszyć, ze tramwaje w centrum jeżdżą w miarę często, i nie szuka się w naszym mieście oszczędności na drogich banach : )

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/20 21:48 #158323

Stare bytomskie tramwaje – chyba nie było takiego wątku (? - jak był to się przeniesie)

Podczas prac modernizacyjnych na ul. Katowickiej (róg Jagielońskiej) odsłonięto fragment torowiska, jak mi się wydaje "wąskiego toru" (?)


Tak, wąski, 785 mm.

Fajnie by było zostawić koncek tak na pamiątkę...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/20 22:40 #158324

Przecież jest, na Dworcowej. Na Katowickiej zostawić odkryty fragment byłoby ciężej bo siłą rzeczy musiałaby zostać wyrwa w asfalcie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/20 23:26 #158325

Przecież jest, na Dworcowej. Na Katowickiej zostawić odkryty fragment byłoby ciężej bo siłą rzeczy musiałaby zostać wyrwa w asfalcie.


Może można by było zostawić w miejscu przejścia dla pieszych. Przejście i tak powinno d jezdni odrożniać się nawierzchnią.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/21 08:15 #158331

Fajnie by było zostawić koncek tak na pamiątkę...


Ale są już różne koncki w różnych cześciach miasta, m.in. na Jainty i Dworcowej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/21 12:57 #158351

Nazwa wątku trochę myląca, bo mówi o starych tramwajach a treść jest o torowiskach.
Szkoda, że nie postarano się u nas aby zachować kilka egzemplarzy tramwajów jak na zdjęciu powyżej. Widać, że taka była wtedy niestety wola i po dzień dzisiejszy nic się nie zmieniło. Oryginalny niemiecki KSW z lat 40 jest wozem roboczym / pługiem, a jego polska podróbka z lat 50 jeździ sobie jako zabytek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/25 19:28 #158506

Wiecie, gdzie przed wojną były przystanki tramwajowe? Na zdjęciach nie widzę, może nie było konkretnych miejsc, tylko tam tramwaj stawał, gdzie sobie pasażer życzył? Coś jak z taksówkami dziś. Byłoby to jednak dziwne i chyba uciążliwe przy większej liczbie pasażerów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/25 19:44 #158509

Były przystanki, patrz ten plan od Marka beuthen.eu/mapy/1928.jpg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/25 20:03 #158513

Były przystanki, patrz ten plan od Marka beuthen.eu/mapy/1928.jpg


Te prostokąty? Na Piekarskiej chyba nie było żadnego (?).

Tu zbiór (Twoich :) ) fotek z Pogody.

bytom.fotopolska.eu/Bytom/u15636,ul_Chorzowska.html

Wygląda na to, że przed wojną nie było wiat ani ławek. Nie widzę też żadnego orientacyjnego słupa "T", ale może to kwestia jakości zdjęć.

To jest ciekawe, znaczyłoby, że tramwaje jeździły dość często (skoro nie potrzeba było wiat, ławek do czekania).

P.S.

Interesuje mnie to w kontekście dzisiejszej organizacji ruchu tramwajowego. Zastanawiam się, na ile moglibyśmy dziś wzorować się na przedwojennych rozwiązaniach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Stare bytomskie tramwaje 2015/04/25 21:56 #158519


Wygląda na to, że przed wojną nie było wiat ani ławek. Nie widzę też żadnego orientacyjnego słupa "T", ale może to kwestia jakości zdjęć.


Faktycznie!
Trudno coś znaleźć.
Tu taka mała tabliczka [E}:



(na Sikoraku)

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone