Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/22 12:32 #160576

Ulica Katowicka ma niecały kilometr długości. Mimo to jej remont ciągnie się od lat. Teraz zostanie zamknięty kolejny odcinek drogi.


Mieszkańcy Katowickiej i sąsiednich ulic muszą mieć anielską cierpliwość. Fragment drogi po raz pierwszy został zamknięty w 2008 roku, gdy Tramwaje Śląskie podjęły się remontu torowisk na pl. Sikorskiego. Niedługo później rozpoczęto przebudowę torowiska na początku ulicy w związku z budową centrum handlowego Agora. W 2013 roku TŚ ponownie wyłączyły z ruchu fragment od pl. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Wówczas na nowo wykonano całe torowisko, które posadowiono na betonowej płycie i przykryto asfaltem. Prace miały potrwać niecały miesiąc, natomiast odbioru dokonano dopiero po trzech.

Po dwóch latach, w kwietniu tego roku rozpoczęto kolejny etap przebudowy Katowickiej. Tym razem rozkopano ok. 100-metrowy odcinek, gdzie wykonano nowy rozjazd i torowisko. I w tym przypadku roboty trwały dłużej, niż pierwotnie planowano, bo pod ziemią natrafiono na XIX-wieczny kanał i sprawą musiał zająć się konserwator zabytków. W efekcie zamiast w czerwcu, remontowany fragment ulicy oddano do użytku dopiero teraz.

Dziś rusza następny etap przebudowy ulicy. Z ruchu zostanie wyłączony jeden pas jezdni na odcinku od placu Sikorskiego do ul. Rostka. I tym razem prace obejmą wymianę starego torowiska na nowe. Inwestycja ma potrwać do końca sierpnia. Do tego czasu Katowicka na tym odcinku będzie jednokierunkowa.

Mieszkańcy ulicy tylko przez chwilę będą mogli cieszyć się spokojem. W przyszłym roku ma ruszyć zapowiadana przebudowa Katowickiej od pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej. Zakres prac będzie znacznie większy, niż wcześniejszych remontów, gdyż zgodnie z planami ma powstać nowe, podwójne torowisko wbudowane w środek jezdni. Dzięki temu ma znaleźć się więcej miejsca na miejsca parkingowe i chodniki.

Oczywiście należy się cieszyć, że jedna z głównych ulic w Bytomiu jest remontowana. Tylko dlaczego nie dało się przeprowadzić tych remontów za jednym zamachem?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/22 14:45 #160579

Ciekaw jestem, czy fragment od pl Sikorskiego do Rostka docelowo ma być 2torowy i prowadzony środkiem jezdni - czyli mamy tutaj do czynienia z marnotrawieniem na chwilę, czy też wyjątkowo ktoś o tym pomyślał i torowisko będzie po remoncie funkcjonowało jeszcze przez lata.

Na razie wygląda to tak, jakby docelowo tramwaj od pl Sikorskiego musiał przejechać na drugą stronę jezdni, by potem w okolicy Rostka (lub dopiero dalej?) zjechać na środek jezdni tworząc niewielki slalom.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/22 15:26 #160582

Też o tym myślałem, ale po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że jeśli obecnie wydzielone torowisko zostanie przekształcone w takie, jak pomiędzy pl. Kościuszki i Sikorskiego, to nie będzie trzeba go przesuwać, bo po południowej stronie jezdni będzie można wyznaczyć miejsca parkingowe (teraz znajdują się na chodniku), a pasy ruchu dla samochodów przesuną się na północ, na torowisko.

Nie wiem czy nie wyraziłem się zbyt zawile :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/22 16:35 #160587

Obecna przebudowa włącza się do stanu istniejącego i kończy się na istniejącym rozjeździe.
Jednak od ul. Piastów Bytomskich do rozjazdu tor w kier. Jagiellońskiej przybliża się do krawędzi jezdni.
Moim zdaniem możliwe jest, że w ramach przyszłej budowy podwójnego torowiska przebudowy zostanie jedynie rozjazd, a odcinkowo torowisko nie będzie w osi ulicy. Inaczej trzeba by skorygować tor w kier. Jagiellonskiej już od łuku na wysokości Piastów Bytomskich.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/22 18:00 #160589

Obecna przebudowa włącza się do stanu istniejącego i kończy się na istniejącym rozjeździe.
Jednak od ul. Piastów Bytomskich do rozjazdu tor w kier. Jagiellońskiej przybliża się do krawędzi jezdni....


Patrzeć: "Przybliża się do krawędzi chodnika" <- niestosowana przez bytomskich drogowców perspektywa a szkoda, bo jej brak daje i w tym przypadku negatywne skutki. Wspomniane przybliżenie powoduje pozostawienie barierek na rogu ulic Katowickiej i Jagiellońskiej, czego skutkiem jest niewygodny, wąski chodnik, "wąskie gardło" wymuszające obejście. Czuć tu tandetą, bublem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/22 18:52 #160590

Remont podzielony na małe kawałki i do tego długie terminy wykonania to jakaś kpina. Kolejny etap to znów kilkadziesiąt metrów torowiska i ponad miesiąc czasu na realizację.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 11:23 #160617

Oczywiście należy się cieszyć, że jedna z głównych ulic w Bytomiu jest remontowana. Tylko dlaczego nie dało się przeprowadzić tych remontów za jednym zamachem?


Heh, a to chcemy żeby tramwaje w Bytomiu kursowały, czy żeby nie kursowały w ogóle przez pół roku?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 11:39 #160618

No bez przesady. Naprawdę uważasz, że remont 200 metrów Katowickiej od pl. Kościuszki do pl. Sikorskiego musiał trwać aż dwa lata?

Odcinek od pl. Sikorskiego do Pogody ma być dwutorowy, więc też dałoby się go zrobić za jednym zamachem budując nowy tor i przerzucając na niego ruch, by następnie zlikwidować stary i wybudować drugi, nowy.

Chcieć to móc.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 11:55 #160620

Odcinek od pl. Sikorskiego do Pogody ma być dwutorowy, więc też dałoby się go zrobić za jednym zamachem budując nowy tor i przerzucając na niego ruch, by następnie zlikwidować stary i wybudować drugi, nowy.

Chcieć to móc.


I podobno tak też ma to wyglądać... A piszesz tak jakby ten remont już trwał i tak to nie było...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 12:32 #160622

No właśnie że tak nie jest. Moim zdaniem cała ulica od pl. Kościuszki do Pogody powinna zostać zrobiona za jednym zamachem. Te remonty, które co kilka miesięcy wywracają rozkład do góry nogami bardziej zniechęcają do korzystania z tramwajów, niż jedna duża przerwa w kursowaniu. Trudno być na bieżąco i załapać jakim numerem teraz trzeba jeździć, żeby dostać się do celu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 14:35 #160623

No bez przesady. Naprawdę uważasz, że remont 200 metrów Katowickiej od pl. Kościuszki do pl. Sikorskiego musiał trwać aż dwa lata?

Odcinek od pl. Sikorskiego do Pogody ma być dwutorowy, więc też dałoby się go zrobić za jednym zamachem budując nowy tor i przerzucając na niego ruch, by następnie zlikwidować stary i wybudować drugi, nowy.

Chcieć to móc.


Taaaa, ale żeby robić taki remont to niestety ale wypada oprócz jakiejś ogólnego wyobrażenia trzeba mieć jeszcze wyobraźnię.
Przypominam jedynie, że ten odcinek o który obecnie był/jest remontowany jest obsługiwany przez wszystkie linie kursujące w Bytomiu, dodatkowo stanowi tor wyjazdowy z zajezdni.
Oczywiście nie było mowy o zamknięciu całego odcinka od Kościuszki do Siemianowickiej, bo to sparaliżowałoby całe miasto, a zajezdnię na Stroszku spokojnie możnaby zamknąć.

Moim zdaniem cała ulica od pl. Kościuszki do Pogody powinna zostać zrobiona za jednym zamachem.


A teraz ładnie powiedz to tramwajarzom ze Stroszka, że od pierwszego 70% z nich ma dojeżdżać do pracy do Gliwic lub Zawodzia... A może jeszcze firma ma im załatwić jakiś transfer, przy okazji rezygnując z 30% pockm. A może na przymusowe urlopy ich wyślemy?

Pora więc na wyjaśnienia:
- TŚ mają w taki sposób skonstruowaną umowę, że nie można im nagle wygasić kursowania na połowie linii z powodu remontu. Trzeba im to gdzieś oddać- np. nie wiem, czy ktoś zauważył, że są różne odcinki, gdzie upycha się kilometry
- pierwszy projekt unijny był ustalony jeszcze za Koja- pytanie do tego Pana, czemu ustalono tak krótki odcinek (w Gliwicach np. zanim skasowano tramwaje pomysłem był remont jednego przejazdu tramwajowego przy UM- także jeszcze lepiej)
- jeśli ktoś pisze, że takie remonty można robić budując tory zapasowe, to chyba nie ma pojęcia ile to może kosztować- zwłaszcza, że w wypadku Katowickiej na remontowanych odcinkach takie coś nie byłoby proste i znacznie wydłużyłoby czas realizacji
- Trudno nie zauważyć, że w wypadku pierwszego remontu koło Agory perturbacje były minimalne- np. utrzymano kursowanie do Szombierek, co w wypadku zamknięcia aż do Sikoraka byłoby niemożliwe
- Zmiany są nieuniknione, wystarczy spojrzeć, że część z nich to efekt zmian w innych miastach- np. zmiany na kierunku do Łagiewnik, czy zmiany w Szombierkach. Teraz wchodzą duże zmiany w Chorzowie, które znów spowodują zmiany kolejnych kilku rozkładów
- dojazd do posesji też musi być zachowany- nie da się jednocześnie zamknąć wylotu i Piastów Byt. i Pl. Kościuszki i Jagiellońskiej na Katowicką.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 15:30 #160625

No dobra. Przyznaję Ci rację, że trzeba było to etapować. Ale czy tak duży odstęp między remontami poszczególnych odcinków był konieczny? Wydaje mi się że nie. Dwa lata odstępu to chyba jednak trochę za długo...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 15:34 #160626

No bez przesady. Naprawdę uważasz, że remont 200 metrów Katowickiej od pl. Kościuszki do pl. Sikorskiego musiał trwać aż dwa lata?

Odcinek od pl. Sikorskiego do Pogody ma być dwutorowy, więc też dałoby się go zrobić za jednym zamachem budując nowy tor i przerzucając na niego ruch, by następnie zlikwidować stary i wybudować drugi, nowy.

Chcieć to móc.


Swoją drogą ciekawe, czy dałoby się nowe tory na tym całym odcinku położyć w jeden dzień. Kilkanaście ekip, praca na akord itp. Czy jest to w ogóle logistycznie, technicznie możliwe.

Często w Bytomiu widzę budowy otwarte, ale bez żywej robotniczej duszy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 15:54 #160627


Swoją drogą ciekawe, czy dałoby się nowe tory na tym całym odcinku położyć w jeden dzień. Kilkanaście ekip, praca na akord itp. Czy jest to w ogóle logistycznie, technicznie możliwe.


Pewnie jak by się plany zgadzały i wszystko by było dopięte na ostatni guzik to pewnie by się dało.

Często w Bytomiu widzę budowy otwarte, ale bez żywej robotniczej duszy.


Ja natomiast teraz obserwuje remont torowiska w Zabrzu Biskupicach jak jade z roboty rowerem.
Około 16:45 już nie ma ani jednego robotnika.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Remont Katowickiej - niekończąca się historia 2015/07/24 18:23 #160628


Swoją drogą ciekawe, czy dałoby się nowe tory na tym całym odcinku położyć w jeden dzień. Kilkanaście ekip, praca na akord itp. Czy jest to w ogóle logistycznie, technicznie możliwe.


Pewnie jak by się plany zgadzały i wszystko by było dopięte na ostatni guzik to pewnie by się dało.


No, a to jest praca biurowa.

Często w Bytomiu widzę budowy otwarte, ale bez żywej robotniczej duszy.


Ja natomiast teraz obserwuje remont torowiska w Zabrzu Biskupicach jak jade z roboty rowerem.
Około 16:45 już nie ma ani jednego robotnika.


Przy takich upałach i tak długich dniach o 16:45 chyba nawet lepiej byłoby pracę zaczynać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Robert CzykielGhost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone